Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2008

ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Γενικά η τηλεκπαίδευση μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα τρόπο μάθησης με χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων που δεν προϋποθέτουν την φυσική παρουσία του καθηγητή και την ύπαρξη παραδοσιακής αίθουσας διδασκαλίας. Αντίθετα ο τηλεκπαιδευτής επικοινωνεί με τους τηλεκπαιδευόμενους μέσω αμφίδρομης σύγχρονης ή ασύγχρονης επικοινωνίας.
Παρακάτω παρατίθενται ορισμοί που έχουν δοθεί σχετικά με την τηλεκπαίδευση.
Ο ορισμός παιδαγωγικής διάστασης όπως τον ονομάζει ο κ.Λιοναράκης και τον αποδίδει στο 1ο Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε από το Ε.Α.Π. είναι ο εξής: «είναι η εκπαίδευση που διδάσκει και ενεργοποιεί τον μαθητή πώς να μαθαίνει μόνος του και πώς να λειτουργεί αυτόνομα προς μία ευρετική πορεία αυτομάθησης και γνώσης» (http://www.eap.gr/news/EXAGGELIA_SYNEDRIOU/synedrio/html/sect2/34.htm)

Ένας δεύτερος και πιο πρακτικός ορισμός που μπορεί να αποδοθεί είναι ο εξής: «Η εξ' αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να ορισθεί ως μια προγραμματισμένη εμπειρία διδασκαλίας/ μάθησης η οποία χρησιμοποιεί πληθώρα νέων τεχνολογιών (βίντεο, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κλπ.) για να προσομοιώσει την εκπαιδευτική διαδικασία από απόσταση. Περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να επιλέξουν το χρόνο, τόπο και ρυθμό μάθησης που ικανοποιεί τις προσωπικές τους ανάγκες και απαιτήσεις (Πηγή: Eastern College, TeleLearning)»( http://www.go-online.gr/ebusiness/specials/article.html?article_id=296).

3 σχόλια:

tzwtziz filippos είπε...

ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ :



Ορισμοί Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης


Η εκπαίδευση διακρίνεται σε Σύγχρονη και Ασύγχρονη εκπαίδευση.
Η Σύγχρονη Εκπαίδευση απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτών και των εκπαιδευόμενων. Η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου γίνεται σε “πραγματικό χρόνο”, και αφορά τόσο την ανταλλαγή απόψεων όσο και εκπαιδευτικού υλικού. Η ταυτόχρονη εμπλοκή μπορεί να επιτευχθεί είτε με το να βρίσκονται στον ίδιο χώρο (τάξη κλπ.) είτε με το να είναι διασυνδεδεμένοι μέσω δικτύου που επιτρέπει την ανταλλαγή ήχου ή/και εικόνας ενώ επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ανταλλαγής αρχείων και ηλεκτρονικού μαυροπίνακα, υλοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση.
Η Ασύγχρονη Εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών και των εισηγητών. Οι μαθητές δεν είναι ανάγκη να βρίσκονται συγκεντρωμένοι μαζί στον ίδιο χώρο ή την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συλλέγουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με αυτό. Η ασύγχρονη εκπαίδευση είναι περισσότερο ευέλικτη από τη σύγχρονη. Στο είδος αυτό της εκπαίδευσης ανήκει η Αυτοδιδασκαλία, η Ημιαυτόνομη Εκπαίδευση και η Συνεργαζόμενη Εκπαίδευση.
Η Σύγχρονη και η Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση δε λειτουργούν ως ανταγωνιστικές έννοιες, αλλά μπορούν και πολλές φορές επιβάλλεται, να συμπληρώσουν η μία την άλλη. Η σύγχρονη τηλεκπαίδευση μπορεί να προσφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία, την αμεσότητα της επαφής του διδάσκοντα με τους εκπαιδευόμενους, και να δώσει μια άλλη διάσταση στο αντικείμενο της μάθησης. Οι εκπαιδευόμενοι, αν και δε βρίσκονται στον ίδιο τόπο με τον εκπαιδευτή, μπορούν να έχουν μαζί του οπτικοακουστική επικοινωνία, και με αυτό τον τρόπο αποδυναμώνονται οι περιορισμοί των αποστάσεων. Όμως κάθε συνεδρία Σύγχρονης τηλεκπαίδευσης, είναι ένα γεγονός που μπορεί να έχει αξία και πέραν της χρονικής στιγμής διεξαγωγής της, επειδή ακριβώς απαιτείται χρονικός συντονισμός όλων των παραγόντων. Η μαγνητοσκόπηση της συνεδρίας καθίσταται έτσι απαραίτητη, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτή και σε μελλοντικές χρονικές στιγμές. Επιπλέον, το μαγνητοσκοπημένο υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί και από άλλους εκπαιδευόμενους που δε συμμετείχαν απαραίτητα στο αρχικό γεγονός, διευρύνοντας έτσι το δυνητικό κοινό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.


ΠΗΓH: http://portal.gunet.gr/index.pl?iid=3648

tzwtziz filippos είπε...

ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑ ΤΑ LINK ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΟΥ ΩΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

dkonetas είπε...

Ιωάννα ,
καλό θα ήταν:
1) να αναφέρεις το λόγο-σκοπούς που δημιουργήθηκε το ιστολόγιο πχ ως δραστηριότητα-άσκηση στα πλαίσια μαθήματος ...
2) ΠΡΕΠΕΙ να αναθέσεις ασκήσεις σε όσους το παρακολουθούν.
3) να δημιουργήσεις ιστολόγια προς όλα τα αντίστοιχα των συσπουδαστών σου
4) Τουλάχιστον από netscape σου "κόβονται" γράμματα στο αριστερό πλαίσιο
ΔΚ :-))