Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2008

Στην εξ Aποστάσεως μάθηση οι τηλεκπαιδευόμενοι βρίσκονται σε γεωγραφική απόσταση με τους καθηγητές- τηλεκπαιδευτές του και φυσικά μεταξύ τους. Αυτό αντικειμενικά αποτρέπει την δια ζώσης επαφή μεταξύ καθηγητών και μαθητών όπως γίνεται στην παραδοσιακή εκπαίδευση. Στην πραγματικότητα κατά την πάροδο ενός μήνα τηλεμαθήματος υπάρχει περίπτωση να συναντηθούν σε παραδοσιακή αίθουσα διδασκαλίας μία έως καμία φορά.
Ως εκ τούτου ο εκπαιδευόμενος στηρίζεται περισσότερο στο εκπαιδευτικό υλικό που του παρέχει ο καθηγητής- τηλεκπαιδευτής. Έτσι οι αρμοδιότητες του καθηγητή πλέον περιορίζονται στο να ενημερώνουν τον τηλεκπαιδευόμενο σχετικά με την πρόοδο του-αν και πλέον παρέχεται η δυνατότητα στον τηλεμαθητή να ελέγχει μόνος του την πρόοδο του και να μπορεί να την συγκρίνει και με άλλους τηλεκπαιδευόμενους - στο να επιλύει απορίες και να καθοδηγεί τον τηλεκπαιδευόμενο για την διαικπεραίωση των εργασιών που του έχουν ανατεθεί και να του παρέχει το εκπαιδευτικό υλικό.
Επειδή το εκπαιδευτικό υλικό έχει αναλάβει την λειτουργία της παράδοσης του μαθήματος από τον καθηγητή, πρέπει να είναι γραμμένο με ειδικές προδιαγραφές(Βεργίδης κ.συν.1998, Κόκκος κ.συν.1998)
ü Να είναι ευανάγνωστο και αναλυτικό
ü Να μην αφήνει απορίες
ü Να βοηθάει στην εμπέδοσή του με ασκήσεις αυτοαξιολόγησης
ü Να παρέχει την δυνατότητα στον τηλεκπαιδευόμενο να ελένχει την πρόοδο του
ü Να εξηγεί αναλυτικά σκοπούς και στόχους
Έτσι ο εκπαιδευόμενος πλέον έχει αναλάβει ένα μεγάλο μέρος ευθύνης της εκπαίδευσής του που στην παραδοσιακή διδασκαλία άνηκε στον καθηγητή(4ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΤΟΜΟΣ Α΄σελ.249-250).

2 σχόλια:

tzwtziz filippos είπε...

ΕΧΩ ΨΗΦΙΣΕΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΜΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ είπε...

Έχω επισκεφτεί τα link που έχεις παρουσιάσει και επίσης έχω απαντήσει στο ερωτηματολόγιό σου.